2021 Resident Survey underway

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Le texte en français suit.

The Halifax Regional Municipality has launched its 2021 Resident Survey. The survey is conducted to gather feedback from residents, measure performance, and help guide strategic policy and planning decisions.  

Mayor Mike Savage encourages residents to use this opportunity to share their opinions with members of Regional Council and municipal staff.  

“Past surveys have been extremely valuable in making us aware of how satisfied people are with the services they are receiving,” said Savage. “This is a tool to show us where we can improve, and to show people we are listening.”

Letters to 20,000 households were mailed this week. This randomly selected sample of households, proportionally representative of the population from districts across our region, was chosen using the municipality’s civic addressing database.

The survey can be completed online, in written form, or over the phone. It asks a diverse range of questions about quality of life, resident priorities, value for taxes, satisfaction with services and service delivery, recreation, leisure, safety, community infrastructure, transportation, and other services.

Non-selected residents can still engage with the municipality on current and future projects through our public engagement portal: https://www.shapeyourcityhalifax.ca. There will also be future surveys and more opportunities to participate.

The last survey of this kind was conducted in 2018. Results were used to assist Regional Council in planning and allocating resources for the years ahead.

For more information on the 2021 Resident Survey, visit https://www.halifax.ca/city-hall/accountability-transparency/citizen-survey.

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La Municipalité régionale d’Halifax a lancé son sondage auprès des résidents de 2021. Le sondage est mené pour recueillir les commentaires des résidents, mesurer le rendement et aider à orienter les décisions stratégiques en matière de politiques et de planification.  

Le maire Mike Savage encourage les résidents à profiter de cette occasion pour faire part de leurs opinions aux membres du Conseil régional et au personnel municipal.  

« Les sondages précédents nous ont permis de mieux connaître le taux de satisfaction à l’égard des services que les résidents reçoivent, a déclaré Savage. C’est un outil pour nous montrer où nous pouvons nous améliorer et pour montrer aux résidents que nous sommes à l’écoute. »

Des lettres ont été postées à 20 000 ménages cette semaine. Cet échantillon aléatoire de ménages, proportionnellement représentatif de la population des districts de notre région, a été choisi à l’aide de la base de données municipale des adresses de voirie.

Le sondage peut être effectué en ligne, par écrit ou par téléphone. Il pose un éventail varié de questions sur la qualité de vie, les priorités des résidents, la valeur fiscale, la satisfaction à l’égard des services et de la prestation des services, les loisirs, la sécurité, l’infrastructure communautaire, les transports et d’autres services.

Les résidents non sélectionnés peuvent toujours consulter la municipalité sur les projets en cours et ceux qui sont prévus grâce à notre portail de mobilisation du public : https://www.shapeyourcityhalifax.ca. Il y aura aussi des sondages à venir et d’autres occasions de participer.

Le dernier sondage de ce type a été mené en 2018. Les résultats ont été utilisés pour aider le Conseil régional à planifier et à affecter des ressources pour les années à venir.

Pour obtenir de plus amples renseignements sur le Sondage auprès des résidents de 2021, visitez le site

https://www.halifax.ca/city-hall/accountability-transparency/citizen-survey.