Emergency Preparedness Week May 7-13, 2023

Posted:

EN
FR

Le texte en français suit

As part of Emergency Preparedness Week, the Halifax Regional Municipality is encouraging all residents to know their risks and be prepared.

  • Know your risks – do you live on a coastline, floodplain or area prone to wildfire? Plan accordingly.
  • Be prepared - have an emergency kit, sign up for hfxALERT, know your contacts, know where to find important information (like insurance documents) and understand support services, such as comfort centres, during emergencies.
  • Get involved – consider volunteering with the Joint Emergency Management Team, which is activated during emergencies to coordinate humanitarian aid and provides support year-round through community emergency preparedness.

The impacts of COVID-19 and severe weather events, like Hurricane Fiona, continue to highlight the importance of emergency preparedness. The Emergency Management Division is focused on ensuring the safety and security of residents, their properties, and the environment by providing a timely and coordinated response to an emergency situation.

Residents have a big role to play when it comes to ensuring their own safety. All residents should be prepared to be self-sufficient in their home for 72 hours in case of emergency.

To stay informed about emergencies and operations, residents are encouraged to sign up for hfxALERT, the municipality’s mass notification system. Subscribers may receive urgent and non-urgent notifications by phone, email, and/or text message. During emergencies, the municipality communicates with residents via public service announcements, web updates, social media (@hfxgov) and hfxALERT. Residents may also contact 311 for more information about emergency operations.

To support Emergency Preparedness Week, the municipality is running a contest to bring better awareness about knowing your risks and being prepared. To enter the contest, take the emergency preparedness quiz. Those who answer all questions correctly will be eligible to win an emergency kit valued at $50. The draw will take place the week of May 15.

For more information on being prepared for an emergency, visit our halifax.ca/emo.

**************************************************************************************************

Dans le cadre de la Semaine de la sécurité civile, la Municipalité régionale d’Halifax encourage tous les résidents à connaître leurs risques et à se préparer.

  • Connaissez vos risques – habitez-vous sur un rivage, une plaine inondable ou une zone susceptible d’être touchée par les feux de forêt? Planifiez en conséquence.
  • Préparez-vous – ayez une trousse d’urgence, inscrivez-vous à hfxALERT, connaissez vos personnes-ressources, savez où trouver des renseignements importants (comme les documents d’assurance) et comprenez les services de soutien, comme les centres de confort, en cas d’urgence.
  • Participez – envisagez de faire du bénévolat avec l’Équipe conjointe de gestion des urgences, qui est activée en cas d’urgence pour coordonner l’aide humanitaire et fournir un soutien toute l’année grâce à la préparation communautaire en cas d’urgence.

Les impacts de la COVID-19 et les événements météorologiques violents, comme l’ouragan Fiona, continuent de souligner l’importance de la préparation aux urgences. La Division de la gestion des urgences vise à assurer la sûreté et la sécurité des résidents, de leurs biens et de l’environnement en fournissant une réponse opportune et coordonnée à une situation d’urgence.

Les résidents ont un rôle important à jouer pour assurer leur propre sécurité. Tous les résidents devraient être prêts à être autonomes à leur domicile pendant 72 heures en cas d’urgence.

Afin de rester au courant des urgences et des opérations, les résidents sont encouragés à s’inscrire à hfxALERT, le système de notification de masse de la municipalité. Les abonnés peuvent recevoir des avis urgents et non urgents par téléphone, courriel ou messagerie texte. En cas d’urgence, la municipalité communique avec les résidents par des messages d’intérêt public, des mises à jour sur le Web, des médias sociaux (@hfxgov) et hfxALERT. Les résidents peuvent également communiquer avec le 3-1-1 pour obtenir de plus amples renseignements sur les opérations d’urgence.

Pour appuyer la Semaine de la sécurité civile, la municipalité organise un concours afin de mieux prendre connaissance de vos risques et d’être préparée. Pour participer au concours, répondez au jeu-questionnaire sur la préparation aux urgences. Les personnes qui répondent correctement à toutes les questions pourront obtenir une trousse d’urgence d’une valeur de 50 $. Le tirage aura lieu la semaine du 15 mai.

Pour de plus amples renseignements sur la préparation à une situation d’urgence, visitez notre site halifax.ca/emo.