Municipality helps residents with well water shortages

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Friday, Sept. 28, 2018 (Halifax, NS) – The Halifax Regional Municipality is initiating a program to offer drinking water and shower facilities for those dealing with significantly low well water levels.

Drought-like weather conditions over the past few months have caused well water issues in several areas of the region, with the problem being particularly acute in communities along the Eastern Shore and Prospect.

As a result, the municipality is working to ensure residents with urgent dry well issues have access to drinking water and shower facilities.

The municipality is making available several facilities across the region where affected residents can access drinking water and showers until conditions improve. The complete facility list can be found at www.halifax.ca/water-shortage.

Please note the times and days of the week when water supplies and shower facilities will be available, and note some facilities may be subject to water conservation restrictions.

Halifax Water recently instituted mandatory water-use restrictions for customers served by the Lake Major Water Supply Plant. Lake Major serves the communities of Dartmouth, Eastern Passage, Westphal, North Preston, and Cole Harbour. Complete details of those restrictions are available at www.halifax.ca/hrwc/water-restriction.php.

Residents on wells who are experiencing water shortage issues are strongly encouraged to contact 311 so the municipality can better assess the magnitude of the problem and provide assistance as needed.

The current issue has been brought on by three months of dry weather and it is anticipated it will take a considerable amount of rain and time for water levels to return to normal. Although some rain has fallen this week, it is not expected to be enough to reconcile the current deficit.

Our collective response to this situation requires a sustained commitment to water conservation over the coming weeks and months, and residents are urged to assist one another in this time of need.

For more information on available support and access to water supplies, visit www.halifax.ca/water-shortage

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La municipalité aide les résidents à faire face aux pénuries d’eau de puits

La Municipalité régionale d’Halifax lance un programme destiné à offrir des installations offrant de l’eau potable et des douches aux personnes dont le niveau d’eau de puits est très bas.

Les conditions météorologiques de sécheresse des derniers mois ont causé des problèmes d’eau de puits dans plusieurs secteurs de la région. Le problème est particulièrement grave dans les collectivités longeant Eastern Shore et Prospect.

Par conséquent, la municipalité cherche à s’assurer que les résidents qui ont des problèmes d’eau de puits urgents ont accès à des installations offrant de l’eau potable et des douches.

La municipalité rend disponibles plusieurs installations à l’échelle de la région (en anglais seulement), où les résidents touchés peuvent accéder à de l’eau potable et à des douches jusqu’à ce que les conditions s’améliorent. La liste complète d’installations se trouve à l’adresse https://www.halifax.ca/fire-police/fire/emergency-management/water-shortage (en anglais seulement).

Veuillez noter les heures et les jours de la semaine où l’approvisionnement en eau et les douches seront disponibles, ainsi que noter que certaines installations peuvent être visées par des restrictions visant à conserver l’eau.

Halifax Water a récemment instauré des restrictions obligatoires de l’utilisation de l’eau pour les clients desservis par l’usine d’approvisionnement en eau de Lake Major. Lake Major dessert les collectivités de Dartmouth, d’Eastern Passage, de Westphal, de North Preston et de Cole Harbour. Tous les détails concernant ces restrictions peuvent être consultés sur le site www.halifax.ca/hrwc/water-restriction.php (en anglais seulement).

Les résidents ayant des puits qui connaissent des problèmes de pénurie d’eau sont vivement encouragés à composer le 311 pour permettre à la municipalité de mieux évaluer l’ampleur du problème et apporter une aide au besoin.

Le problème actuel est le résultat de trois mois de temps sec. On s’attend à ce qu’il faille beaucoup de pluie et de temps pour que les niveaux d’eau retournent à la normale. Même s’il y a eu des chutes de pluie cette semaine, celles‑ci ne devraient pas être suffisantes pour combler le déficit actuel.

Notre intervention collective face à cette situation nécessite un engagement soutenu de conservation de l’eau au cours des semaines et des mois à venir. On exhorte les résidents à s’entraider en ce temps de crise.

Pour en savoir plus sur l’aide offerte et l’accès à l’approvisionnement en eau, consultez la page https://www.halifax.ca/fire-police/fire/emergency-management/water-shortage (en anglais seulement).