Residents invited to participate in District Boundary Resident Review

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Le texte en français suit.

The Halifax Regional Municipality is inviting residents to participate in public consultation opportunities as part of the 2022 District Boundary Review process

The District Boundary Review process will review the number of councillors and the boundaries for each polling district. Changes made from the Review’s recommendations will be in place for the 2024 municipal election.

The process will consist of two phases: 

  • Phase 1, which will determine the size of Council and its governance structure; and,
  • Phase 2, which will set specific district boundaries. 

The Phase 1 report was approved by Regional Council’s Executive Committee on May 30, 2022, and residents are now invited to submit feedback as part of Phase 2. This phase considers how to draw boundaries of the districts, based on the recommendations from Phase 1. 

The distribution of polling districts must satisfy the objectives set in the Municipal Government Act, including the minimum number of electors, relative parity of voting power, population density, communities of interest, and geographic size.

Residents are invited to participate in the following ways:

Residents can participate in both the public engagement sessions and the online survey. Feedback received from public consultations will be included in the final District Boundary Review recommendation, which will be provided to Regional Council later this year.

More information on the District Boundary Review process can be found at halifax.ca/boundaryreview. Residents can also contact the Office of the Municipal Clerk by phone at 902-490-4210 or clerks@halifax.ca

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Résidents invités à participer à l’examen des frontières des districts 

 La Municipalité régionale d’Halifax invite les résidents à participer aux possibilités de consultation publique dans le cadre de la première phase du processus d’examen des frontières des districts de 2022

Le processus d’examen des frontières des districts de 2022 portera sur le nombre de conseillers et les frontières de chaque district électoral. Les changements apportés découlant des recommandations de l’examen seront en place pour l’élection municipale de 2024.

Le processus comprendra deux phases : 

  • la phase 1, qui déterminera la taille du Conseil et sa structure de gouvernance;
  • la phase 2, qui établira des frontières de district précises. 

Le Comité exécutif du Conseil régional a approuvé le rapport de la phase 1 le 30 mai 2022, et les résidents sont maintenant invités à présenter leurs commentaires dans le cadre de la phase 2. Cette phase porte sur la façon d’établir les frontières des districts, selon les recommandations de la phase 1. 

La répartition des districts électoraux doit satisfaire aux objectifs établis dans la Municipal Government Act (Loi sur les administrations municipales), y compris le nombre minimal d’électeurs, la parité relative des droits de vote, la densité des populations, les communautés d’intérêt et la superficie.

Les résidents sont invités à participer comme suit :

Les résidents peuvent participer aux séances de consultation publique et au sondage en ligne. La rétroaction reçue des consultations publiques sera incluse dans la recommandation finale de l’examen des frontières des districts, qui sera transmise au Conseil régional plus tard cette année.

Vous trouverez de plus amples renseignements sur le processus d’examen des frontières des districts à halifax.ca/boundaryreview. Les résidents peuvent également communiquer avec le Bureau du greffier municipal par téléphone au 902-490-4210 ou par courriel à clerks@halifax.ca