Accessibility Advisory Committee's Annual Town Hall

Posted:

EN
FR

Le texte en français suit

Residents are invited to attend the Accessibility Advisory Committee's Annual Town Hall, taking place on Tuesday, November 21, from 6:30 p.m. to 8:30 p.m. in Paul O’Regan Hall at the Halifax Central Library and livestreamed on Zoom and YouTube.

The annual event is an opportunity for municipal staff to provide updates to the community on current accessibility initiatives at the municipal level, as well as receive questions, feedback and input from residents. This year, staff from Property, Fleet and Environment, Diversity and Inclusion/African Nova Scotian Affairs Integration Office and Community Safety will be present.

In-person viewing

Registration is not required to attend the in-person event. Refreshments will be provided and sighted guides will be available for residents who may require assistance moving through the event space.

Virtual (livestream) viewing

Residents can attend the event virtually via Zoom or watch on the municipality’s YouTube account. To participate in the Q&A session virtually, attendees must join via Zoom and registration is required (click here to register). All registrants will receive a link to participate on the day of the event. Registration is not required to watch via YouTube.

American Sign Language (ASL) interpretation will be available at Paul O’Regan Hall and on the livestreamed virtual event. Communication Access Realtime Translation (CART) Captioning will also be visible on the livestreamed virtual event.

Access-A-Bus bookings
Residents who do not have transportation and are looking to attend the Paul O’Regan Hall event may book an Access-A-Bus by calling 902-490-6999 (select Option 1). Access-A-Bus trips can be booked anywhere from seven days in advance to 24 hours, however, it is recommended that residents book as soon as possible to ensure a spot is secured. The meeting will end promptly at 8:30 p.m. to meet Access-A-Bus bookings.

If any residents do not have an opportunity to have their questions answered by the end of the meeting, they may fill out a comment form at the in-person location or send their question to Annie Sherry, Legislative Assistant, at sherryan@halifax.ca. A staff member will then follow-up with them directly.

Further information can be found at halifax.ca/accessibility-town-hall.

****************************************************************************************

Assemblée publique annuelle du Comité consultatif sur l’accessibilité

Les résidents sont invités à assister à l’assemblée publique annuelle du Comité consultatif sur l’accessibilité, qui aura lieu le mardi 21 novembre, de 18 h 30 à 20 h 30, dans la salle Paul O'Regan à la Bibliothèque centrale d’Halifax et diffusée en direct sur Zoom et YouTube.

Cet événement annuel est une occasion pour le personnel municipal de fournir des mises à jour à la communauté sur les initiatives d’accessibilité en cours au niveau municipal, ainsi que de recevoir des questions, de la rétroaction et des commentaires des résidents. Cette année, des personnels du Bureau de la Municipalité pour l’intégration des Afro-Néo-Écossais, du bureau des biens immobiliers, de la flotte et de l’environnement, du bureau de la diversité et de l’inclusion et du bureau de la sécurité communautaire seront présents.

Participation en personne

L’inscription n’est pas obligatoire pour assister à l’activité en personne. Des rafraîchissements seront fournis et des guides voyants seront disponibles pour les résidents qui pourraient avoir besoin d’aide pour se déplacer dans l’espace événementiel.

Participation virtuelle (diffusion en direct)

Les résidents peuvent assister à l’événement virtuellement via Zoom ou le regarder sur le compte YouTube de la municipalité. Pour participer à la séance de questions et réponses de façon virtuelle, les participants doivent se joindre à l’atelier par l’intermédiaire de Zoom et s’inscrire (cliquez ici pour s’inscrire). Tous les inscrits recevront un lien pour participer le jour de l’événement. L’inscription n’est pas obligatoire sur YouTube.

L’interprétation en American Sign Language (ASL) sera disponible à la salle Paul O’Regan et sur l’événement virtuel diffusé en direct. La traduction en temps réel des communications sera également visible sur l’événement virtuel diffusé en direct.

Réservations Access-A-Bus Les résidents qui ne disposent pas de moyen de transport et qui souhaitent assister à l’événement à la salle Paul O'Regan peuvent réserver un Access-A-Bus en appelant le 902-490-6999 (sélectionnez l’option 1). Les trajets Access-A-Bus peuvent être réservés de sept jours à l’avance à 24 heures. Cependant, il est recommandé aux résidents de réserver le plus tôt possible pour garantir une place. La rencontre se terminera à 20 h 30 pour répondre aux réservations d’Access-A-Bus.

Si les résidents n’ont pas la possibilité de recevoir de réponse à leurs questions d’ici la fin de la réunion, ils peuvent remplir un formulaire de commentaires à l’endroit ou envoyer leur question à Annie Sherry, adjointe législative, à sherryan@halifax.ca. Un membre du personnel fera alors un suivi direct auprès d’eux.

De plus amples renseignements peuvent être trouvés sur halifax.ca/accessibility-town-hall.